HELPCENTER

In dit artikel:

  1. Versturen mail werkt niet op mobiel (Android)

  2. SMTP server instellen uitgaande mail

 
 

Versturen mail werkt niet op mobiel (Android)

Webstijl zorgt ervoor dat u uw mail ontvangt. Het versturen van u mail staan wij los van. Mocht u hiermee problemen ondervinden dan heeft het hoogstwaarschijnlijk met uw eigen instellingen te maken. Deze handleiding dient om u hierin te ondersteunen. KPN blokkeert namelijk standaard het verzenden vanaf een domeinnaam. Dit is echter makkelijk en legaal te omzeilen door het poortnummer te wijzigen.

 

SMTP server instellen uitgaande mail

Als uw mail wel binnenkomt maar het niet lukt om te versturen dan heeft dit hoogstwaarschijnlijk met uw eigen instellingen te maken. 

De Instellingen van de serverpoort (SMTP server) uitgaande mail moet dan anders ingesteld worden.

Open uw e-mail applicatie. Zorg dat u wifi uitstaat en u 3G of 4G verbinding heeft.




U krijgt dan uw inbox te zien.




Klik op de 3 stippen rechts bovenin. Klik vervolgens op instellingen/settings.




Klik op uw account.




Klik op Uitgaande instellingen/Outgoing settings.




Verander de serverpoort naar 25.



Dit moet er als volgt uit zien. Klik op Voltooien/Done.



U kunt nu weer mail versturen!


Let op!
Verander alleen de serverpoort van de uitgaande mail/Outgoing mail. De instellingen voor inkomende mail moet u niet wijzigen.