HELPCENTER

In dit artikel:

  1. Welke melding ontvangt u?

  2. Uw internetverbinding controleren

  3. Heeft u uw wachtwoord juist ingevuld?

  4. Mogelijk in de spambox terecht gekomen?

  5. Zijn uw instellingen juist?
 
 

Welke melding ontvangt u?

Het niet ontvangen van e-mail is een kwalijke zaak. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn is het goed om de melding te noteren die u krijgt bij het ophalen van uw e-mail. Krijgt u geen melding? Noteer dit dan ook.

Uw internetverbinding controleren

Het klinkt logisch, maar de praktijk wijst echter vaak uit dat er geen internetverbinding tot stand kan worden gebracht. Controleer daarom altijd of u het internet op kan. Dit doet uur door uw Internet Explorer (of Google Chrome, Mozilla Firefox etc.) te openen en bijvoorbeeld naar www.webstijl.nl te surfen. Krijgt u de website van Webstijl te zien? Dat is een teken dat u door kan naar de volgende stap? Werkt uw internetverbinding niet? Neem dan contact op met uw internetprovider. 

Heeft u uw wachtwoord juist ingevuld?

Regelmatig komt voor dat klanten hun wachtwoord overtypen, met als gevolg dat deze foutief is. Daardoor kan er geen e-mail worden ontvangen. Probeer daarom zoveel mogelijk het wachtwoord te kopiëren, om vervolgens deze te plakken in het e-mailprogramma. Wanneer u onderstaand scherm te zien krijgt kunt u ervan op uit gaan dat u het wachtwoord foutief heeft ingevuld.

Wanneer u dit scherm krijgt vult u het wachtwoord opnieuw in. Vink dan ook het hokje aan bij "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst"

Heeft u het juiste wachtwoord nu ingevuld en krijgt u dit scherm niet meer te zien? Dan is het probleem opgelost. Nog steeds problemen? Ga dan naar de volgende stap.

Mogelijk in de spambox terecht gekomen?

U krijgt geen melding, u krijgt simpelweg de e-mail waar u op wacht niet binnen? Kijkt u dan eens naar uw spamfolder. Mogelijkerwijs is de e-mail terecht gekomen in uw spamfilter.

Is de e-mail ook daar niet zichtbaar? Ga dan naar de volgende stap.

Zijn uw instellingen juist?

U ontvangt nog steeds geen e-mail? Controleer dan of u de instellingen volgens de onderstaande afbeelding heeft ingevuld.

NaamUw naam
E-mailadres: Uw e-mailadres

Type account: POP3 of IMAP
Server voor inkomende e-mail: mail.domeinnaam.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.domeinnaam.nl 

Gebruikersnaam: Uw e-mailadres
WachtwoordHet door Webstijl toegestuurde wachtwoord

Uiteraard vult u in plaats van mail.domeinnaam.nl uw eigen domeinnaam in. In dat geval wordt het bijvoorbeeld mail.jansenbv.nl.

Zijn deze instellingen correct en ondervindt u nog steeds problemen?

Neem dan direct contact op met 1 van onze professionals via 0172 - 23 66 51